این را به همه‌ی جوان‌های خوب و مؤمن بگویید

90.12.16.1.jpg
بسمه‌تعالی
جوان عزیز
خدا را شکر کنید که شما را از دوران حاکمیت دین خود بهره‌مند ساخته و جوانی شما را در چنین دورانی قرار داده است. از این سرمایه‌ی عظیم یعنی جوانی برای خودسازیِ علمی و فکری و روحی و جسمی استفاده کنید و مگذارید حتی یک ساعت از این بهار زندگی به هدر رود و صرف غفلت و لهو شود.
اراده‌ی خود را تقویت کنید، با قرآن و عبادت و دعا و کتاب انس داشته باشید،‌ ورزش روحی و جسمی را هم فراموش نکنید و این را به همه‌ی جوان‌های خوب و مؤمن بگویید.
والسلام علیکم
سیدعلی خامنه‌ای
۷۱/۳/۱۶
====
(برای دریافت تصویر در اندازه ی بزرگتر، آن را ذخیره کنید.)

دیدگاه ها

  1. برادر عمار

    هوالحق
    مرحوم قیصر امین پور مسراید :
    تصویرلبخند تو خلاصه خوبیهاست
    لختی بخند خنده گل زیباست
    پیشانیت تنفس یک صبح است
    صبحی که انتهای شب یلداست
    در چشمت از حضور کبوترها
    هر لحظه مثل صحن حرم غوغاست
    رنگین کمان عشق اهورایی
    از پشت شیشه دل تو پیداست
    فریاد تو تلاطم یک طوفان
    آرامشت تلاوت یک دریاست
    با ما بدون فاصله صحبت کن
    ای آن که ارتفاع تو دور از ماست
    ==========
    حسین: با تشکر از برادر عمار! مخاطب شعر مرحوم قیصر حضرت امام رضوان الله علیه است.

  2. زارع

    شخصی به محضر امام علیه السلام آمد و پرسید که چرا رسول گرامی صلّ الله علیه و آله و سلّم را ابوالقاسم می گویند . آن حضرت فرمود که وجود مبارک پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم پسری داشت به نام قاسم ، پس کنیه ی ایشان ابوالقاسم شد .
    عرض کرد که می خواهم مطلب را شکوفاتر کنید ؛ یعنی هرچه درون آن هست ، به من بگویید .
    آن حضرت فرمود : حال که استعداد آن را داری ، پس گوش کن :
    اصل اول : مگر نه اینکه علی بن ابیطالب علیه السلام شاگرد پیغمبر صلّ الله علیه و آله و سلّم است ؟ عرض کرد: آری .
    اصل دوم : مگر نه اینکه علی بن ابی طالب علیه السلام ” قسیم الجنّه و النّار ” است و توزیع عادلانه ی بهشت و دوزخ به دست اوست ؟ عرض کرد : آری .
    اصل سوم : مگر نه اینکه معلم ، پدر شاگرد و شاگرد ، فرزند معلم است ؟ عرض کرد : آری ؟
    طبق این اصول ، علی علیه السلام که قسمت کننده ی بهشت و دوزخ است ، پسر پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم است ، چون شاگرد اوست و بر همین اساس ، پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم ابوالقاسم است .
    آیه الله جوادی آملی ، تفسیر انسان به انسان ، صفحه ۱۲۳
    =================
    حسین:
    من که ربط حدیث رو به مطلبی که نوشته ام نفهمیدم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *