طی این مرحله بی‌همرهی خضر مکن… .

در این طوفان
در این گذار حساس
در این پیچِ تاریخی
فقط آقا بلد است دل امتش را قرص نگه دارد.
آقا ، خدا تو را برای ما نگه دارد…


که در وقتش فرمودی:
ما تعبیر “نرمش قهرمانانه” را به کار بردیم؛ یک عدّه‌اى آن را به معنى دست برداشتن از آرمان‌ها و هدف‌هاى نظام اسلامى معنا کردند؛ بعضى از دشمنان هم همین را مستمسکى قرار دادند براى این‌که نظام اسلامى را به عقب‌نشینى از اصول خودش متّهم کنند؛ اینها خلاف بود، اینها بدفهمى است.
نرمش قهرمانانه به معناى مانور هنرمندانه براى دست یافتن به مقصود است؛ به معناى این است که سالک راه خدا به سمت آرمان‌هاى گوناگون و متنوّع اسلامى که حرکت می‌کند، به هر شکلى و به هر نحوى هست، باید از شیوه‌هاى متنوّع استفاده کند براى رسیدن به مقصود. وِ مَن یُوَلِّهِم یَومَئِذٍ دُبُرَهُ اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَیِّزاً اِلى‌ فِئَهٍ فَقَد بآءَ بِغَضَبٍ مِنَ الله +؛
هرگونه حرکتى – چه حرکت به جلو، چه حرکت به عقب – مثل میدان رزم نظامى، باید به دنبال رسیدن به اهدافِ ازپیش‌تعیین‌شده باشد. البتّه مرحله‌گذارى است، قطعه قطعه است. راه‌نمایان و هادیان و متفکّران و مسئولان مربوط، این قطعات را معیّن می‌کنند، هدفگذارى می‌کنند، حرکت جمعى آغاز می‌شود. همه باید تلاش کنند که هر حرکتى در هر مرحله‌اى به اهداف خودش برسد. این آن نظامِ صحیحِ حرکتِ منطقى است‌.
+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.