سوراخ دعا

می‌گفت با سنگر محل استقرارشان چند قدم بیش‌تر فاصله نداشتم.
می‌گفت طرف را دیده که به شیوه‌ی اهل سنت وضو ساخت و رفت توی سنگر و قامت بست و بعد تا خود صبح و وقت اذان فجر و از حفظ و با ترتیل و به صوتی دل‌نشین قرآن خواند و چنان قرآنی می‌خواند که آیه آیه‌اش تا مغز جان آدم رسوخ می‌کرد و صبح که شد، قربه الی الله تجدید وضو کرد و رفت پیِ پیدا کردن شیعه و سر بریدن از اهالی مظلوم و بی‌چاره‌ی قصبه‌ای دور افتاده که تنها جرم‌شان شیعه بودن بود و حمایت نکردن از داعش و کرنش نکردن در برابر خلیفه‌ی خودخوانده‌ی بغدادی.
این‌ها را می‌گفت و هنوز متحیر صوت و لحن دل‌ربای داعشی یاغی بود و زیبائی تجوید و فراز و فرودی که در قرائتش بود… و من در ذکر احوال آن وحشیِ آدم‌کش داعشی فکر می‌کردم؛ می‌شود آدم قاری قرآن باشد و اهل تهجد شب باشد و مراعات مستحب و مکروه بکند و باز از اهل جهنم باشد. فقط کافیست سوراخ دعا را گم کنی. و نفهمی خلاصه‌ی قرآنی که می‌خوانی در دوست داشتن و دوست نداشتن است برای خدا و یادم افتاد که معلم تاریخ‌مان می‌گفت: پینه‌ی روی پیشانیِ اهالی نهروان ضمخت‌تر از پینه‌ی زانوی شتر بود و سرعت ختم قرآن‌شان بیش‌تر و تندتر از سربازان سپاه امیرالمؤمنین – علیه‌السلام -.

دیدگاه‌ها

  1. رزمنده

    سلام و خدا قوت
    کتاب عصر ظهور اقای علی گورانی را خیلی وقت ها پیش خوانده بودم …. وقایعی که در سوریه ( شام ) و عراق می افتد و یا در مصر و لیبی و تونس و عربستان ، وادارم کرد دوباره به همان کتاب رجوع کنم …. جالب یود تمامی اتفاقات و وقایع فعلی در سوریه و عراق و مصر و در اینده در عربستان و ….. در گفتار کتاب طبق روایات و احادیث مستند پیش بینی شده و ان شاء الله به دست با کفایت حضرت مهدی موعود ( عج ) و یاران ایشان تمامی گره های جهان اسلام گشوده خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.