راست قامتان

سخت است همه‌ی داشته‌هایت از کسی که دوستش داری، از کسی که بیش از همه و هر کسی دوستش داری، چند قطعه عکس سیاه و سفید و رنگیِ رنگ و رو رفته‌ باشد و چند تکه لباس که حالا دیگر بعد از سی و چند سال کهنه‌ی کهنه شده‌اند و یکی دو تکه دمبل که مال اوقات بی‌کاریش بود که باهاشان بدنش را سر حال نگه دارد.
سخت است همیشه‌ی خدا، حرف – حرف‌های خوب – درباره‌ی کسی بشنوی که بزرگ‌ترین قهرمان زندگی‌ات بوده و تو هیچ بار ندیده باشی‌اش و همه‌ی فهمت از شهیدی که از یگانش در ارتش مرخصی می‌گرفت تا به عنوان بسیجی به جبهه برگردد، حرف‌های قشنگی باشد که می‌شنوی و همه‌ی حسرتت یک بار دیدنش – یک بار به خواب دیدنش – باشد… .
محمدباقر پسر محمدعلی، دوستی که دوست دارد این بار که بنیاد خواست خرق عادت از خود نشان دهد و سنگ مزار شهدا را عوض کند، روی قبر پدرش بنویسد؛ ما راست قامتان جاوید تاریخ خواهیم ماند… .

دیدگاه‌ها

  1. فروتنی

    روح بلند این شهید بزرگوار و تمام شهدای اسلام شاد و راه پاکشان پر رهرو باد انشاءالله…و درود بر شما فرزند خلف شهید بزرگوار علی شرفخانلو که یاد و نام پر افتخار شهدای مظلوم و پاکباخته را زنده نگه می دارید . زنده و برقرار باشی جوان مومن ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.