باز هم حرف و حدیث انتخابات

در اینکه انتخابات مظهر حضور مردم و تجلی جمهوریت سیستم اداره سیاسی کشور است، شکی نیست ولی نکته ظریفی در این بین وجود دارد که شاید اهمیت پرداختن و اولویت بخشیدن به آن،کمتر از خود انتخابات نباشد.
در جوامع نخستین ، مهتر قوم، بروش دموکراسی مستقیم و یا با الکترال رای های بزرگان قوم برگزیده می شد و چون جوامع، بشکل امروزی،پر جمعیت نبودند ،طبیعتا سران سیاسی ارتباط نزدیکتری با مردم داشتند ، چه اینکه امروز هم اگر مسئولی بخواهد راه ارتباط مستقیم با ملت برایش بسته نیست.
القصه،رئیس جمهور از بین نخبگانی انتخاب می شود که می توان در کارنامه سیاسی آنها چندین مسئولیت اجتماعی ،سیاسی را سراغ گرفت و از اینروست که اینان، از شناختی نسبی در بین مردم برخوردارند. اما اینکه کس یا کسانی از این جماعت نامزد این پست حساس بخواهد با تحریک ارزشهای دینی و انقلابی مردم سوی نگاه ها را بخود جلب کند ویا با نسبت دادن خود به شخصیتهائی همچون رهبری نظام ، بخواهد بازار مکاره آرا را به قبضه خود در آورد ، ما را به ابن فکر وا می دارد که اینان شاید دردی جدای از درد مردم و راهی غیر راه مردم در پیش دارند.
انتخابات و بازار داغ آن، شاید عمری بیش از یکی دو ماه نداشته باشد ،اما حافظه تاریخی ملت را حتی با گذشت سالهای سال هم نمی توان تحریف کرد.
اما در این آشفته بازار هستند کسانی که دردشان درد مردم ، و مشی و مرام و مسلکشان از سیر حرکت عظیم مردمی است که قسم خورده اند تا به مقصود نرسند از پای نخواهند نشست

دیدگاه‌ها

  1. shaar

    متاسفانه هر چقدر نیتشان خوب باشه ولی معمولا تخصص لازم برای ریاست جمهوری را ندارند . . . در واقع تجربه ای مفید برای مدیریت کشور نزد هیچ کدامشان نیست

  2. roya

    motesefane democracy mostaghim royayie ke melat iran dar khab ham nakhad didesh. iran ro hamishe nokhbegan edare kardand va khahand kard. jomhooriate iran yek taarof va shoar bish nsit. ta vaghti ke hamishe yek nafar ba haghe khodai jodae hame oon bala neshaste. shah, padeshah, velayate faghih, va chizhayi az in ghabil hamash ye mana dare va oon ham estebdade.

  3. ناشناس

    سلام اقا سریر جون
    امیداورم خوب باشی
    این کامنت را امروز که با شما اولین بار چت می کنم برایت می نویسم

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.