یادی از ادواردو

edvardo-@20.jpg
چند سال پیش که برای اولین بار ،نام شهید ادواردو آنیلی رو شنیدم احساس عجیبی نسبت به این شهید بزرگوار در من بوجود آمد . و دانستم که نام نامی اسلام و انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران در خطوط تقسیمات سیاسی کشورهاو مرزها نمی گنجد.و گرامی باد ،یاد آن فطرتهای پاک که ندای حق و حقیقت را شنیدند و لیبکش گفتند.
عکس بالا و توضیح زیر را بیاد و نام نامی ادواردو زینت پست امروز می کنم…
شادی ارواح طیبه شهدا صلوات
الهم صل علی محمد و آل محمدو عجل فرجهم


تهـران‎ ـ عکـس‎ شـهیـد راه‎ حــق‎ ” ادواردو آنـیلـی‎ ” در نماز جمعـه‎‎ تهـران‎ بـه سـال‎ ۱۳۶۰ پیدا شد.
به‎ گزارش‎ واحـد مـرکـزی‎ خبـر, عکــس‎ ادواردو در صف‎ نماز جمعه‎‎ تهران‎ بـه هـمـت‎ ستاد نمـاز جمعه‎ , رهگیری‎ و سرانجام‎ پیدا شد.
این‎‎‎ عکس‎ نشان دهنده‎‎ آن است‎ که نمـاز جمعـه‎‎ سال‎ ۱۳۶۰ بـه امـامـت‎‎‎ حضــرت آیــت الـلـه‎‎‎ خامنـه ای‎ برگـزار شـده و ادواردو در سمت‎‎ چپ‎ عکس‎ شهیـد آیت الله‎ سید محمــد بــاقــر حـکیـم‎ دیـده‎ می‎ شود.
این‎‎ عکس‎ از آن جنبه‎ اهــمـیــت‎ دارد کـه‎ بـا انتشار فیلـم‎ زنـدگـی‎ ادواردو از شبکـه‎ هـای‎‎ تلویزیونی‎ , مسلمـان‎‎ شــدن وی بـا سـانسـور خبری‎ و در برخـی‎ مـوارد بـا انکار روبرو شد.
ادواردو آنیلی‎ در سال‎ ۱۹۵۴ از پـدری‎ مسیحی‎ و مادری‎‎ یهودی متولد شد.
آنیلی‎ ۴ سال‎ پیش‎ از پیـروزی‎ انـقـلاب‎ اسـلامـی‎ ایران‎‎ , مسلمان و در سال‎ ۱۳۵۹ با پیگیـری‎ انقلاب‎ اسلامی‎ ایران‎ و نیز مشاهـده‎ نشـانـه‎ های‎‎ رهبری الهی‎ در شخصیـت‎‎ حـضـرت امام‎ خمینی‎ ( ره‎‎‎ ) به مذهب‎ شیعه روی‎ آورد .
او تنها پسـر ثــروتــمنــدتــریــن‎ خـانـواده‎‎ ایتالیایی‎ و یک‎ مسلمـان‎ شیـعـه بود و پـدر او مدیر و سهـامـدار اصـلـی‎ و صاحب‎ کارخانه‎ هـای‎‎ اتومبیـل‎ سـازی فـیـات‎ وفرار, ی‎‎‎ کارخانه‎ های هلی‎ کـوپتـرسـاز, ی بانک‎ , بیمه‎ , شرکتـهـای‎ ساختمانی‎, شرکـت‎ مد , باشگــاه‎‎ یــوونــتــوس‎ و روزنـامـه لاستـامپـــا بـــود و مــادرش‎ نیــز یــک‎ پرنسس‎ یهودی‎ است‎ .
خانواده‎‎ آنیلی‎ درآمد سالانه ای‎ بالـغ بر ۶۰ میلیارد دلار دارد .
آنیلی‎ سرانجام‎ در سال‎ ۱۳۷۹ بـه‎ دسـت‎ عوامـل‎ صهیونیسم‎ در ایتالیـا بـه‎ شـهـادت‎ رسید اما صهیونیستها به‎ وی‎ نسبت‎ خـودکشـی‎ دادند.
منبع:واحد مرکزی خبر

دیدگاه‌ها

  1. towhidd

    salam haj hosain jan!
    gar che matlabet motmaenam mesle hamishe por bare
    vali moteasefane ghabele khandan nist.
    nemidoonam khodet oono khoondi ya na???????
    be har hal bad nist ye negahi behesh bendazi!
    omidvaram hamishe movafagh va moayad bashi
    ya hagh!!!1
    towhidd

  2. خیبریان

    بسم رب الشهدا با سلام و تشکر از عکس و مطلب شما در مورد شهید ادواردو ممنون که یاد شهدا را زنده نگه می دارید .از آن روزی که حاج حسین خرازی با آن لحجه شیرین اصفهانی اعلام کرد که با هفتاد و چند نیروی تحت امرش می تواند وارد خرمشهر شود و این شهر را از رژیم غاصب صدام پس گیرد . بیست و سه سال گذشته است . چه زود می گذر ایام و انسان فراموش کار است . در سال روز آزادی خرمشهر یادهایت را در خود تجربه کن و با ما همراه باشید موفق باشید

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.