فدک

yas3.jpg
گفت: در تاریخ آمده است که خلیفه عباسی برای یکی از امامان معصوم(ع) پیام فرستاد و پرسید «فدک» مادرتان فاطمه زهرا(س) چه و کجا بوده است؟ محدوده اش را ترسیم کنید تا آن را به شما بازگردانم.
گفتم: و امام علیه السلام بر کاغذی، محدوده سرزمین پهناور اسلامی آن روزگار را ترسیم فرمود…
گفت: پس نگرانی دختر پیامبر خدا(ص) آنگونه که برخی می گویند، قطعه زمینی بنام «فدک» نبود؟
گفتم: فاطمه(س) نگران حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) بود.

دیدگاه‌ها

  1. سبز سرخ

    الهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها …

  2. هادی

    سلام علیکم ضمن عرض تسلسیت ایام شهادت بانوی دوعالم . وبلاگ زیبایی دارید با مطالب متنوع . استفاده کردیم وذخیره کردم برای مطالعه بیشتر.

  3. سید محسن

    عن الصّادق ـ علیه السلام ـ انّه قال:
    “انّا انزلناه فی لیله القدر”: اللّیله فاطمه و القدر الله فمن عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرک لیله القدر و انّما سمُیت فاطمه لاَنّ الخلق فطموا عن معرفتها.
    حضرت صادق ـ علیه السلام ـ در ذیل آیه شریفه ” انا انزلناه فی لیله القدر ” فرمود:
    مراد از لیله، فاطمه زهرا – سلام الله علیها – و مراد از القدر خداوند تعالی است . پس کسی که فاطمه – سلام الله علیها – را آنطور که حق معرفت اوست، بشناسد، حقیقت لیلهالقدر را درک کرده است. فاطمه ـ سلام الله علیها ـ فاطمه نامیده شده، زیرا مردم ازمعرفت او عاجزند .
    بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۶۵

  4. حاج حميد

    یــا زینــب کبــری (سلام الله علیها) اگر چه عقیله عالم امکانى، اما سیمرغ عالم عشقى. ودیعه عشق بزرگ خدا را تنها وسعت‏بى‏نهایت وجود تو شاید. تو عشق را بتمامى تفسیر کردى و آن را تا ابد سرفراز. اما بگو این همه درس عشقبازى را خود، از که آموخته بودى؟ حسین(علیه‏السلام ) با تو چه کرده بود که چنان زیبا نغمه‏سراى عشق شیرین خدا را همنوایى کردى؟ تو مؤلف«دردنامه عاشورایى‏ ». عاشورا، سرنامه‏اى است که فصل فصلش پر از آیه‏هاى خداست. تو مؤلف دروس عشق، شکیب و شهامت در کتاب محبت‏نامه خدایى.::::: با سلام خدمت شما دوست گرامی . سالروز رحلت قافله سالار کاروان عشق حضرت زینب (س) بر شما تسلیت باد

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.