رجمِ شیطانِ رجیم

حجاج در ایام بین دو احرام که باید داخل حریم مکه بمانند و کاری به جز زیارت بیت‌الله‌الحرام و طواف مستحبی و نماز ندارند می‌توانند ۴۹ سنگی را که برای رمی جمرات سه گانه لازم دارند را از مکه جمع کنند. مستحب این است که سنگ‌هائی که با آن نماد شیطان رمی می‌شود از مشعرالحرام جمع شده‌باشد ولی چون خانم‌ها وقوفی در مشعر ندارند علی‌الاجبار باید سنگ از مکه جمع کنند و این ما را که جوان‌تریم را به بلندی‌های مجاور هتل صعود داد تا سنگ برزگ‌تر از ریگ و کوچک‌تر از قلوه‌سنگ جمع کنیم در تعداد بالا و تُخس کنیم بین نسوان کاروان.
هم‌راه‌مان در صعود عصرانه‌ی دی‌روز روحانی جوانی بود از کاروان مجاور که با لباس و یال و کوپال آمده‌بود آن بالا به جمع کردن سنگ‌ریزه برای رمی جمرات ثلاثه.
سنگ‌ریزه‌هایم را بردم چک کند که خارج از قدر معمولش نباشد و زحمت صعود تکرار نشود. دست برد بین‌شان و وراندازی کرد و گفت: سنگ‌های خوبی است! شیطان این‌ها را بخورد حساب کار دستش می‌آید و این تلنگری بود که یادم آورد آیا شیطان را می‌توانم با سنگ‌هائی که از بادام کوچک‌ترند از خود برانم؟ و اگر خدا نخواهد و یاریم نکند، شیطانِ با این‌همه سال تجربه و مهارت و رفاقتی که در این سی سال با من به هم زده، به چهل و نه سنگ رجیم می‌شود؟

دیدگاه‌ها

  1. رزمنده

    سلام
    دلم را بردی تا اونورا
    تا کنار گنبد خضرا
    تا کنار قبور پر شکوه حضرت رسول ( ص )
    تا کنار قبور ائمه ( ع )
    تا کنار درب خانم فاطمه زهرا ( س )
    تا مروه
    تا صفا
    تا زمزم
    تا ناودان طلا
    تا مقام ابراهیم
    تا بیت ا….
    ……………
    ………………
    کاش بودم و دو رکعت نماز برای پدر و مادرم و برادرام ……
    ……….
    دلمو رهسپار میکنم
    تا خونه خودش
    اما نمازشو میشه شما زحمت بکشی
    ….
    شاید به دعای شما منم دلمو شستشو بدم
    هوای دلم خیلی ابریه
    میخواد به باره
    حتما دنبال عاقبت به خیریه
    دعا کن عاقبت به خیر شم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.