خیابون شونزده آذر

آبشار زیبای دانشجوئی در بستر همیشه جاری دانستن و فهمیدن و فهماندن جاریست و در مسیر تاریخی خود همه ندانستن ها و جمودها و باز ایستادنها را می شوید و با خود می برد.
سالها و قرنهاست که علم جهت دار خاستگاه همه اعتراضهای شگرف به استعمارهای نو و کهنه است و کانون اولیه همه خیزشهای انقلابی .
ماشین محرک همه رخدادهای سیاسی تاثیر گذار، ناگذیر به عبور از کوچه پس کوچه های دانشگاه است و سالهاست که باغبانان باغ سیاست نهال آرمانهایشان را در مزرع دانشگاه غرس می کنند.
القصه ،دانشگاه و دانشجو یکی از گزاره های اصلی رشد یافتگی مدنی در جوامع رو به رشد محسوب می شود و پرداختن به بایدها و نبایدهای این جنبش اصیل می تواند سهم عمده ای در رسیدن هر چه زودتر کشور به افقهای ترسیم شده رشد و بالندگی داشته باشد.
۱۶آذر یاد روز آن چند اهورائی خاکی و روز زیبای دانشجو بر جویندگان راستی و روشنی ، طلایه داران آگاهی و بصیرت و چشمان بیدار همیشه آگاه مبارک باد

دیدگاه‌ها

  1. توحید زاهد

    سلام حسین آقا.
    خطاب برای کامنت گذار غیر محترم:
    این آقا هم که کامنتهای چرت و به درد نخور میذاره جنون عقلشو گرفته یکی نیست بگه احمق با شهدا شوخی نکن واسط گرون تموم آقایی که این کامنتا رو میذاری احمق جان این عکسی که بالای صفحه است عکس پدر شهید ایشونه!من جای اون بودم از خجالت آب میشدم.
    فکر کردی تویی که واسه بعضی ها مزاحمت درست میکنی کار درستیه به خدا درست نیست میخوای تو خارج باشی یا تو ایران فقط بهت بگم هویتتو از دست نده!
    پایان نامه به آقای کامنت گذار
    موفق باشی حاج حسین
    ::التماس دعا::

  2. ye ashegh

    salam weblogetun kheili zibast omidvaram movafagh bashid وقتى که عاشقى، وقتى تمام جاده‏هاى عالم برایت آرزوى آمدن تک سوارى را زنده مى‏کند که با آمدنش آسمان ستاره باران مى‏شود و در کوله‏بارش نشانى تمام جاده‏هاى ناتمام را دارد، نشانى جاده‏اى که به هبوط بوته گل یاسى ختم مى‏شود که سال‏ها از عطرش مست‏بوده‏اى، پنج‏شنبه شب‏ها حتى از غروب جمعه‏ها هم دلگیرتر است . دلشوره دارى، یک هفته منتظر آمدنش بوده‏اى و حالا دیر کرده . دلت مى‏خواهد راه بروى و صلوات بفرستى، صدقه کنار بگذارى و دعاى خیر بکنى . واگر باز هم نیامد، رو به قبله بنشینى، موها را پریشان کنى و چشمانت را خیس; دعا کنى که این جمعه، همان جمعه موعود باشد . ya hagh

  3. ye ashegh

    پنج‏شنبه‏ها، دل‏هاى گرفته، راحت‏تر از چشم‏ها، بهارى مى‏شود . بعضى پنج‏شنبه‏ها آرزو مى‏کنى ایکاش یک جایى بود، دور از این شهر پر دود، که فقط آنهایى که عاشق عشق بودند – نه عاشق یک معشوق فانى ، آنهایى که هنوز هم توى این عصر شلوغ و پر از روزمرگى، نداى قلبشان را مى‏شنوند، نشانى آنجا را داشتند . آن وقت همه عاشق‏ها، پنج‏شنبه شب‏ها دست دلشان را مى‏گرفتند و مى‏آمدند در مجلسى که میزبانش هزاران نام دارد و هزاران هزار لطف . و آن وقت تمام شب فقط نواى «اللهم انى اسئلک …» شنیده مى‏شد و براى آمدنش ختم «امن یجیب …» مى‏گرفتیم و تا صبح با گریه فریاد مى‏زدیم «الهى عظم البلا و برح الخفا …» …
    مى‏دانم که اگر ۳۱۳ قطره اشک، خالصانه و با عشق ریخته شود، فردایش همان روز موعود است، همان روزى که مسیحا نفسى سبزپوش مى‏آید و همه بیمارها شفا مى‏گیرند، همان روزى که راه عبورش پر از عطر اقاقیا مى‏شود و یاس‏هاى عاشق براى جوانه زدن در زیر پایش با هم رقابت مى‏کنند . روزى که عاشق‏هاى خرابش مى‏توانند خاک رهش را ببوسند .محبوب من!
    پنج‏شنبه باز هم گذشت، پنج‏شنبه گذشت و ۳۱۳ قلب عاشق نبود که براى آمدنتان بگرید و «امن یجیب‏» بخواند . جمعه آمد و شما نیامدید تا براى زخم کهنه‏مان مرهم باشید و براى جاده بى‏عبور عشق، رهگذر .
    غروب جمعه باز هم دلگیر است . باز هم مى‏خواهم چشمانم را به آسمان بدهم و از خورشید سرخ نیمه جان بخواهم که اگر پیش شما آمد، به نیابت از تمام عاشقانتان بوسه بر خاک رهتان بزند .

  4. ارش كماندار

    به نام خدا با سلام وبلاگ آرش کماندار با موضوع منطق الهی در خصوص سخنرانی اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص رژیم صهیونیستی به روز شد . حتما یه سر به وبلاگ من بزنید نظر هم بزارید خوشحال می شم . باتشکر

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.