طرفین تحمیل

لابد الآن که گام مشترک جناب دیپلوماتِ همیشه خندان با جان کریِ همیشه اخمو و متکبر به قدم‌های نهائی خود می‌رسد و در این نفس‌های آخر و در این وانفسای عدم دست‌یابی به توافق حتا در مذاکرات صنعا، باید به هر عجز و ناله و التماسی که هست چیزی سرهم شود و خوراک خبرِ روزنامه‌های اردوگاه حامی عالی‌جنابانِ گاورمنت تهیه گردد، روا نیست بپرسیم در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی کدام از تحریم‌ها برداشته و یا نادیده انگاشته شد؟ در ازای اکسید کردن آن‌همه اورانیوم غنی شده بعد صرف آن‌همه پول و پژوهش و تحقیق، چه امتیازِ عملی‌ای از کریِ آمریکائی و کتی اشتونِ انگلیسی گرفتیم؟ و در مقابل موافقت با سوراخ سمبه‌های تأسیسات نظامی‌مان و ارائه‌ی لیست تعداد دقیق موشک‌ها و قدرت تخریبی‌شان به کارشناسانِ اتمی! آزانس بین‌المللی، چه عایدمان شد؟
دارم این‌روزها فکر می‌کنم، جریانی که روزی قصد داشت شومی و نحوست سر یک میز نشستن با آمریکائی‌ها را بشکند و از خط قرمز مذاکره‌ی مستقیم عبور کند و همه‌ی این‌ها را در این دو سال به جان جمهوری اسلامی تحمیل کرد، ام‌روز دورخیز کرده برای تحمیل توافقی که هنوز نطفه‌اش بسته نشده، الباقی دست‌آوردهای رو شده و نشده را بار کشتی کند به مقصد سواحل نیویورک! و همه‌ی هیمنه‌ی نظام را ببازد به غمزه‌ی چشم کتی و کری… .

دیدگاه‌ها

  1. رضا

    تاریخ نشان داده که دشمنی شرق و ضربه ای از شرق و روسیه خورده ایم و می خویم همیشه به مراتب بیشتر از غرب بوده ولی ….
    دوست همیشگی و دشمن ثابت در سیاست و دیپلماسی جهانی معنا ندارد و تا این را نپذیریم محکوم به تحمل هزینه های مالی و اعتباری زیادی هستیم

  2. کاربر

    شما آقا رضا با کدام استدلال این را میگویید؟ شرق و غرب هر دو سر و ته یک کرباسند و در حال حاضر هر چه می کشیم از دست آمریکا و اعوان و انصارش است .
    امام فرمودند : آمریکا از شوروی بدتر ، شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر ….. و آمریکا را به حق شیطان بزرگ نامیدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.