روز اول ماه آخر پائیز

شاید ام‌سال قبلِ شب چله و آخر پائیز مجبور به بازشماری تعداد الباقیِ جوجه‌های مانده‌مان بکنیم، خاصه با من بمیرم تو بمیری‌ای که حضرات بعد شکست جریان تحمیل در مسقط، در وین راه انداخته‌اند و البته بعید است که با زیاده‌خواهی‌های روزافزون طرف مقابل به انجام و سرانجامی برسد.
الغرض، بعید نیست حضرات آن تک و توک جوجه‌ی مانده را هم تا سوم آذر به باد فنا بدهند و با دستِ خالی بنشینند سر میز کنفرانس مطبوعاتیِ فردای سوم آذر که از حقوق حَقّه‌ی ملت چنان دفاعی کردیم که مپرس!
ظریفی می‌گفت: از وقت جلوس حضرات بر سکان عمارت کشور و از تاریخی که عهدنامه‌ی ژنو نوشته شده، کلهم اجمعین تأسیسات رفته‌اند به محاق تعطیلی و آخر سخن این‌که ام‌سال به مدد لب‌خندهای دیپلوماتیک آقایان گاورمنت جوجه‌ای شاید نماند که آخر پائیز بشماریم‌شان.

دیدگاه‌ها

  1. کاربر

    میترسم نه تنها جوجه ای باقی نماند که مرغ و خروس را هم از دست بدهیم . خب ظاهرا بعضی ها از اصول دیپلماسی فقط خنده اش را یاد گرفته اند دیگه ! چه میشه کرد ؟ در عجبم چرا گفته اند مذاکره برد -برد ؟! آیا بهتر نیست بفرمایند بازی برد – خورد ؟!

  2. رضا

    حداقل نانی به سفره این مردم بر میگرده
    نه مثل دوره قبل که همه چیز از دست رفت چه نان و چه آبرو

  3. کاربر

    ببینیم و تعریف کنیم آقای رضا . ده ماه از شروع مذاکرات هسته ای بی نتیجه گذشته و ما غیر از از دست دادن دستاوردهای علمی خود چیزی عایدمان نشده . تحریم ها افزایش یافته و تهدید ها زیاد شده و عزت این ملت زیر سوال رفته . از کوتاه فکری شما متاسفم . ظاهرا فاقد قدرت تحلیل و از مرحله خیلی پرت هستید . اگر دشمن شناس بودید ، می فهمیدید که آمریکا و اعوان و انصارش از ما چه می خواهند ! دادن نان پیشکش شون . آبروی این ملت در گرو پاسداری از ارزشها و دستاوردهای علمی و عزت خود می باشد و آن با استکبارستیزی و مقاومت در مقابل زورگویی آمریکا و اذنابش به دست می آید ، نه کرنش و تسلیم و قبول ذلت و به قهقرا بردن این کشور !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.