قیمه

نگاه منِ عوام می‌گوید که روزگار اقتصادی مردم بهتر از ده بیست سی سال قبل است. هم گذران اقتصادی‌شان و هم ارادات‌شان به اهل بیت علیهم السلام. نمونه‌ی عیانش هم خیراتی که در ایام منسوب به حضرات ائمه‌ی کرام بین فقیر و غنی مردم پخش می‌شود.

این‌همه خیر و احسان و غذای نذری، به رغم تلنگر شدید اقتصادی‌ای که امسال گربیان مردم و مملکت را گرفته، نشان محکم حب حضرات ائمه است.

این را نگفتم که بگویم مملکت در اوضاعِ گل و بلبل و سلم و صلح و راحت به سر می‌برد. خواستم بگویم که به رغم مدعیانی که منع عشق می‌کنند و با همه‌ی همجه و هجوی که قیمه‌ی نذری محرم دچارش شد، امسال هم به قدر سیری و حتا بیشتر، سر سفره اهل بیت نشستیم و الحمدلله رب العالمین.

باز نگاه منِ عوام می‌گوید فلسفه‌ی این نذورات و خیرات که در دهه اول محرم بیشتر شاهدش هستیم، این شاید باشد که محسن (احسان کننده) می‌گوید «من پختن غذای ناهار و شام عزاداران را عهده می‌گیرم که زن و مردِ شرکت کننده در هیئت و دسته و تکیه، با فراغ بال به عزایش برسد و فکرش مشغول شام و ناهار ساختن برای اهلش نباشد.»

حالا هرقدر برعنداز و فیک و منافق و وهابی که عین جلبک در فجازی! پخش و پلایند، هرچه دل‌شان می‌خواهد عزا و ملحقات عزای سیدالشهداء را هجو کنند و برای قیمه‌ی نذری جوک و جفنگ بسازند؛ یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم… .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.