مهدی(عج) و شیطان بزرگ

20050912151806afgh11.jpg
یکی از مسائلی که در معارف مهدوی شایان توجه می باشد شناسایی دشمن است. آیا امروز مشخصاً می توانیم به گروه یا مجموعه ای اشاره کنیم و بگوییم این ها در پی جلوگیری از ظهور امام عصر-عج- هستند؟
با مراجعه به آیات قرآنی (انبیاء، آیه ۱۰۵ و مانند آن) و روایات (مانند: یملاً الله به قسطا و عدلا) و معارف اسلامی، استقرار حاکمیت جهانی عدل توسط حضرت بقیه الله الاعظم-عج- اراده خدای متعال می باشد و قرار دادن جهان تحت یک حاکمیت آن هم عادلانه، هدف ظهور منجی جهان امام مهدی-عج- است.
در میان مکاتب سیاسی و حکومت های موجود، تنها آمریکا مدعی حکومت جهانی است. حکومت آمریکا با مطرح کردن ایده جهان تک قطبی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به پشتوانه نظریه پردازی های مسیحیت صهیونیسم، با اندیشه تحقق نظم نوین جهانی و استقرار حاکمیت بلامنازع آمریکا در جهان نرد عشق می بازد.


امروزه مانیفست جهانی سازی در دست آمریکاست و نو محافظه کاران آمریکایی معتقدند قوانین بین المللی یک افسانه و سازمان ملل متحد یادگاری فاسد از گذشته است و به دنبال صلح جهانی آن هم به شیوه آمریکایی هستند. سیاست مداران جدید کاخ سفید، سعی دارند بر موج تبلیغات منفی در جهت ناکارآمدی سازمان ملل متحد دامن زنند و با تغییر ساختار آن به نفع ایالات متحده آمریکا، سقف سیاست جهانی را برپایه منافع خود استوار سازند.
امروزه تشیع دشمنی منسجم دارد. دشمنی که شعله های کینه خود را به خرقه مسلمانان افکنده و با برنامه برضد اهداف امام زمان-عج- کار می کند. این مجموعه مستتر و پنهان است و باید برنامه ها و اهداف آنها توسط اندیشمندان و نخبگان انقلاب اسلامی شناسایی و تضعیف شود. اگر امروز ما به این وظیفه خود در دشمن شناسی و رویارویی با آن عمل نکنیم، نتوانسته ایم موانع ظهور حضرت بقیه الله الاعظم-عج- را برطرف کنیم.
امام خمینی-ره- در تعیین استراتژی انقلاب اسلامی، از آغاز دشمن اصلی را آمریکا و اسرائیل معرفی کردند. ایشان انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور منجی جهان می دانستند و بارها فرموده بودند که ما باید پرچم را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم. از این رو آمریکا را به عنوان دشمن بشر و شیطان بزرگ معرفی کردند و اسرائیل را غده سرطانی که باید از صفحه روزگار محو شود.
منبع
گفتاری از شهید مطهری درباره آخر الزمان