تا روز انتخاب (دلها دست خداست!)

رفیق اهل بصیرتی که دل ناگران نتیجه ی انتخابات جمعه ی پیش روست، استدلال می کرد که حضرت آقا انتظار تشکیل مجلسی قدرتمند و اهل بصیرت را دارند و چون معتقدند امروز سر پیچ بزرگ تاریخی ای قرار گرفته ایم و چشم ملت ها به مشی ماست و علی الاصول نقش مجلس آینده در این بین پر رنگ است، الا و لابد باید فلان عزیز انتخاب شود و… الباقی آقایان ِ رقیب، وزن مقبول و مطلوبی را که باید ندارند… و نگران تر بود از این که اگر مجلسِ همخوان با شرائط ویژه ی امروز کشور تشکیل نشود، گذارمان از این پیچ بزرگ تاریخی، بسا که ممکن نشود و اگر شد با کندی و کاستی همراه باشد. و خروجی مطلوب حاصل نشود…
استدلال متینی بود و جا داشت آدم را نگران کند. خب اگر عالیجنابان برگزیده ی رقابت جمعه ی پیش ِ رو، توان هم پائی با جریان جان تازه گرفته ی انقلاب و بیداری اسلامی را نداشته باشند، تکلیف چیست؟
اما یادم افتاد بارها شنیده ام از حضرت آقا که: «دل ها دست خداست!» و (جز دست قدرت الهی کسی قادر نیست دل های مردمان را دیگرگون کند…)
و یادم افتاد: (اگر یک سرِّ الهى در میان نباشد، توجّه نفوس و دلهاى مردم هم ممکن نیست.)
و خیالم راحت شد که خدا خدائی اش را بلد است و بلد است زنده را از قالب مرده بیرون کشد و مرده را از کالبدی زنده. آن جا که فرموده: (یُخْرِ‌جُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَمُخْرِ‌جُ الْمَیِّتِ مِنَ الْحَی) *
و یادم افتاد زیاد شنیده ایم کلام امام بزرگوارمان را که هی نهیب مان می زد: ما مامور به وظیفه ایم نه مامور به نتیجه!
و یادم افتاد، این بین فقط مانده است وظیفه ی خواص که راه را پیدا کنند، بفهمند و نشان دهند…
همین!
============
*.- (سوره ی مبارکه ی انعام. قسمتی از آیه ی۹۵)

دیدگاه‌ها

  1. فدائی رهبر

    بسم الله
    حاجی جان
    امیدمان به لطف خداست.فقط و فقط اگر او بخواهد همه چیز را میتواند عوض کند.میتواند همه ی فرمولها و محاسبات را برهم بزند.کافیست فقط با گوشه ی چشم یک نگاه بکند.
    من یتوکل علی الل فهو حسبه
    ===========
    حسین:
    باقی ش را نگفتی که؛
    «قد جعل الله لکل شیٍ قدرا…»

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.