تلویزیون کانادا و مستندی در مورد وبلاگ های ایرانی

جنگ بلاگرها” داستانی است ایرانی از گسترش پدیده نوظهور بلاگرها در متن تحولات سیاسی ایران و ترسیم گوشه ای از زندگی، دیدگاهها و مشکلات بلاگرهای ایرانی مقیم کانادا.
شبی که بخش هایی از این فیلم مستند از تلویزیون سراسری کانادا پخش شد، ۵۰۰ هزار نفر شاهد آن بودند.
سرمایه گذاری، تولید و پخش برنامه ای یک ساعته، مستند و تحقیقی در تلویزیون ملی کانادا، کاری است کم سابقه.
فرید حائری نژاد ادیتور و تولیدکننده این مستند تلویزیونی است. فرید جزو معدود ایرانیان شاغل در تلویزیون کانادا و تنها تولید کننده و ادیتور ایرانی در آن است.
فرید درباره تهیه کار تازه خود توضیح می دهد: “وقتی برای اولین بار پیشنهاد تولید فیلم جنگ بلاگرها را به مدیر برنامه دادم، فقط قرار بود یک برنامه ده دقیقه ای آماده پخش شود، اما در عمل جذابیت موضوع و تازگی و اهمیت آن باعث شد که فیلم به حدود ۶۰ دقیقه افزایش پیدا کند.”
او که به زبان های روسی، انگلیسی، فرانسه و آذری تسلط دارد، حدود ده سال است که در عرصه های گوناگون تولید تلویزیونی فعالیت می کند و اکنون بیش از دو سال و نیم است که با تلویزیون کانادا همکاری می کند.
فرید “جنگ بلاگرها” را نوعی کارت ویزیت برای خود می داند و می گوید: “وقتی پیشنهاد این فیلم مستند را به آقای استوارت، رییس برنامه دادم استقبال کرد و ترجیح داد که این برنامه توسط یک ایرانی تهیه شود.” این از موارد نادری است که حضور یک ایرانی در طراحی و اجرای فیلم در یک تلویزیون کانادایی تا این اندازه پر رنگ است.
او در مورد انگیزه های انتخاب موضوع فیلم می گوید: “در حال حاضر تعداد کاربران ایرانی اینترنت به ۷ میلیون نفر می رسد و بیش از ۷۰ هزار بلاگر وجود دارد و امروز فارسی چهارمین زبان اینترنتی
دنیاست
.”
برای خواندن ادامه مطلب بفرمائید اینجا

دیدگاه‌ها

  1. عباس

    آقا سلام علیکم و رحمه الله و برکاته و سمع الله لمن حمده:
    چند نظر کلی:
    ۱٫ هرجا عکس آقا باشه قلب هر بچه حزب الهی یه صفایی در وکنه..پس اجرکم عند الله
    ۲٫ هر جایی که حرم آقا ست باید زیباترین حریم سایت باشه از عکس گرفته تا نوع فونت و رنگ فونت باید بیشتر از خود سایت بهش رسید
    ۳٫جمله هر چقدر کوچک تر و رساتر باشه برای مخاطبایی که اتفاقی گذر کردن احتمال تاثیر گذاری بیشتری داره!
    ۴٫اصولا بعد عکس خدا!و چند تا عکس دیگه ،تمثال جناب محمود احمدی نژاد یکی از عکس هایی که حال دهنده به تمام قلوب حزب الله است پس دوباره آجر کمه ماشا الله
    ۵٫دوباره ۲و ۳
    ۶٫نه!بوش بمیره حال کردی مرامو!حال کردی نظرو
    ۷٫ التماس دعا
    ۸٫بابا حدیث نفس:با با شفاف:بابا ایول: الهی بفاطمه الهی بفاطمه الهی بفاطمه
    ۱۲٫یا مهدی

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.