رضایت شیطان

چرا پس از چندصد ساعت مذاکره، و توافق برای حراج غیرت و حیثیت و داشته‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای‌مان با شیطان بزرگ، متنی که جناب ظریف خواند با چیزی که سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده نمی‌خواند؟
اگر چیزی که حضرت ظریف در بیانیه‌ی مشترک خواند راست است – که بعید است باشد – چرا ادعای طرف غربی توسط وزارت خارجه‌مان تکذیب نمی‌شود؟
و یک سوال اساسی دیگر این‌که؛ آیا اصولا چیز دیگری برای از دست دادن مانده که بخواهیم رویش مذاکره کنیم؟
فی‌الحال رضایت شیطان انگار مهم‌تر است از خون‌هائی که ریخته شد تا غنی سازی‌مان به بیست درصد برسد و چرخ ماشین‌ها در فردو بچرخند و نسل جدید دستگاه‌های غنی کننده وارد چرخه‌ شوند… .
و سوال آخر این‌که؛ آیا شیطان بزرگ به این حد از وادادگی ما راضی خواهد ماند یا باز هم پا را فراتر خواهد گذاشت؟

دیدگاه‌ها

  1. R

    بهتر است کمی دست از آرمان گرایی برداریم و واقع بین باشیم…امیدوارم تا تیر ماه چیزی تغییر نکند…همه ی ما میدانیم توافق بدست آمده ایده آل نیست ولی با توجه به شرایط فعلی جای تقدیر و قدر دانی دارد.!

  2. باران

    خدا لعنت کنه شیطان و همه ی وادادگانش رو!
    ما که به سهم خودمون ازشون نمی گذریم

  3. عضو هیات علمی دانشگاه

    فکر نمی کنم بدتر از این هم میشد به توافق رسید . انگار دو طرف مذاکره خود آمریکا بود ! چون در تمام بندهای توافق نامه که اسمش را بیانیه مطبوعاتی گذاشته اند ، منافع و خواسته های آمریکا و متحدانش تامین شده و طرف ایرانی همه چیز را دو دستی تقدیم حریف کرده !! و فقط فراموش کردند پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای را هم تحویل دشمن بدهند!!
    این نتیجه خوش بینی مفرط دولت به اصطلاح اعتدال و تدبیر ، به شیطان بزرگ و دیپلماسی برد – برد جناب ظریف است که از دیپلماسی فقط خنده اش را یاد گرفته و بس …
    عجیب است که با این وادادگی شگفت انگیز ، شرم نمی کنند و دم از پیروزی می زنند و فضاسازی و تبلیغات عوام فریبانه راه انداخته اند… ولی زیاد طول نمی کشد تا دیرفهم ترین افراد هم متوجه قضایا بشوند و تاریخ قطعا قضاوت خواهد کرد که چه کسانی به منافع ملی چوب حراج زدند . خدا از سر تقصیراتشان – اگر نگوییم خیانت شان – نگذرد که با عزت و دستاوردهای ملی کشورمان چنین راحت بازی کردندو خطوط قرمز رهبری عزیز را نادیده گرفتند و پا روی خون پاک شهدا گذاشتند …

  4. خواهر شهید

    امام خمینی (ره) فرمودند اگر یک قدم عقب نشینی کنید ، دشمن ده قدم جلو می آید . با این حساب دشمن به وادادگی و تسلیم هسته ای قانع نخواهد بود و دولت به اصطلاح اعتدال منتظر گامهای بعدی دشمن در حوزه موشک های بالستیک ، حقوق بشر کذایی و مساله تروریسم ادعایی غرب باشد تا بلکه دست از این همه خوش بینی به شیطان بزرگ بردارد و توصیه های مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود کند و بداند که آمریکا قابل اعتماد نیست و دشمن به کمتر از براندازی نظام راضی نیست ، هر چند عده ای مانند کبک ، سر در زیر برف کنند و خود را به ندیدن و نشنیدن بزنند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.