گُل ها همه آفتابگردانند؟

می گویند هر گُلی بوئی دارد!
و من چه می دانستم که دروغ می گویند!
من چه می دانستم که گُل داریم و نه گُل ها!
یار داریم و نه یاران!
آن سان که خدا داریم و نه خدایان!
و من دانستم در دنیا – در همه ی دنیا – فقط یک گُل می تواند «وجود» داشته باشد و آن یک گُل، فقط یک جور بو دارد و سوای آن، هیچ بوئی بو نیست و هیچ رایحه ای خوش نیست!
آیه اش می گوید:
«وَ مِنْ حَیْثُ خَرَ‌جْتَ فَوَلِّ وَجْهَکَ شَطْرَ‌ الْمَسْجِدِ الْحَرَ‌امِ ۚ وَ حَیْثُ مَا کُنتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَ‌هُ» *
یعنی: و از هر جا که بیرون شدى روى به سوى مسجدالحرام آور و هر جا که بودید روى به سوى آن آرید…
یعنی: سوی دیگری رو کردن، در ادب مسلمانی نمی گنجد!
============
*.- (سوره ی مبارکه ی بقره. قسمتی از آیه یکصد و پنجاهم)

دیدگاه‌ها

  1. فدائی رهبر

    بسم الله
    سلام حاجی عزیز
    نمیدونم شما چرا همش میخواهید بنده رو عصبانی و متعصب کورکورانه معنی کنید.قسم خوردن رو دوست ندارم ولی بنده اکثرمواقع از عصبانیت حرفی رو نمیزنم،به گفته ی استادی حقیقتا عصبانیت پرده ای از جنون هست.وقتی جنون به آدم دست بده دیگه حرفهای عاقلانه نمیزنه،و این حرف شما باعث میشه چند باره نوشته هامو مرور بکنم تا بیشتر از اینها عقل و منطق رو توی اونها پیدا بکنم.قبول دارم بعضی وقتها به قول شما پیاز دغشو زیاد میکنم ولی یقینا مبتنی عقل و منطق هست نه از روی عصبانیت.جزء خصویات شخصی حقیر هست که اگر در بین دوستان و عزیزان و حتی کسی که نمیشناسمش،ایرادی یا انتقادی را لازم بدونم بدون هیچ تعللی سریعا بهش انتقال میدم،نه اینکه خودم هیچ عیبی نداشته باشم،بلکه انتظار دارم اطرافیان هم مثل خودم سریعا اشتباهمو تذکر بدند.وقتی شما فرمودین که صلاح مملکت خویش را خسروان دانند. حقیقتا احساس کردم نسبت به این موضوعات توجهی ندارید یا اینکه اگر توجه دارین دیگر در مورد روشنگری تلاشی نمیکنید.البته یقینا برداشت من احتمال داره که دارای خطا باشه،اگر هم برداشت به غیر از حقیقت رو داشتم عذر میخوام.نه اینکه شما سطح بالا حرف میزنید برای همونم ما دیر به دیر متوجه میشیم.اشکال از گیرنده هست فرستنده مشکلی ندارد انشاء الله.
    در پناه حق
    ============
    حسین:
    ما جان برادر، سر بی مو می تراشیم!
    کسی رو به چیزی متهم نمی کنیم!
    سر در کاری که غبار آلوده نمی کنیم…
    و به دوستان ارادت داریم!
    به حواشی مساله دقت کن!
    از سال۸۴ که این آقا با رای خالصانه ی مردم رفته نسشته توی پاستور هی می گفت دانشگاه ازاد رو چنین و چنان می کنم و نمی کرد. عین اون لیست متخلفین اقتصادی که شش ساله توی جیب ایشونه و در نمیاد!
    بعد یهوئی می بینیم پرونده دیگه فراموش میشه و پی گیری رجا نیوز و فارس و مشرق حضرات رو از رو می بره. الان نزدیک به یک ساله که ترمیم هیئت امنا و اساس نامه تموم شده ولی اخر خروجی ای که برای ریاست پیشنهاد میشه کیه؟
    بعد خبری درز می کنه که نشون میده یه توافق پشت پرده ای داره شکل می گیره…
    حالا همه ی این ها به کنار، چرا این موضوعات جنجالی درست شب انتخابات رو انتن میره؟ اونم تو انتخاباتی که سطح محبوبیت اون آقا در پائین ترین سطحه و آش اونقدر شوره که سفرهای استانی هم تعطیل شده و کسی ککش از این بابت گزیده نیست!
    حالا با این اوصاف
    افتادن توی این بازی و طرفداری از یکی از دو طرف و بوق تبلیغ جریانی که مه الوده به نفع کیه؟
    حالا متوجه شدی چرا صلاح مملکت خویش دست خسروانشونه؟

  2. برادر عمار

    هوالحق
    جایی دیدم
    که نوشته بود با هرکسی دوست بشی شکل و فرم اونو میگیری فکرش بکن اگر با خدا دوست بشی چه زیبا شکل میگیری
    ((صبغه اله و من احسن من الله صبغه و نحن له عابدون ))
    سوره بقره آیه ۱۳۷
    در ضمن از اظهار لطفت که واقعا برام غافلگیرانه بود تشکر میکنم و شما حقی بر گردن ما رادارید که از عهده این حق بر امدن خیلی سخت است و در این منظر چشم امید بخدا و شفاعت ائمه و دوستان از ما جدا شده دارم
    یاعلی
    ======================
    حسین:
    یا علی!

  3. فدائی رهبر

    بسم الله
    سلام دوباره
    یقینا فیلم سفر آقای احمدی نژاد رو به لبنان دیده اید. حقیقتا ایشون در صدور انقلاب در این چند سال خیلی نقش داشتند،این کار ایشون به همه ی نقصان هاشون می ارزد.اگر اون نقصانهارو نمیداشتند واقعا یک دولت تمام عیار در خدمت نظام میشدند که هیچ لکه ای را نمیشد به او چسباند.
    یا حق
    ============
    حسین:
    ارجاع تون می دم به حرفهای یکی دو هفته ی قبل حضرت آقا در دیدار با جوانان نهضت بیداری اسلامی
    صدور انقلاب معنی ش این نیست که کارنوال تبلیغاتی واسه من و شما راه بیفته تو یه مملکت غریبه
    اگه واقعا مردم لبنان اون طور گفتمان ما رو وارد کرده اند و ما در صدورمون موفق بوده ایم چرا هشت ساله دولت لبنان و انتخاباتش نتونسته اونی باشه که با ماسازگاری ش بیشتره؟
    مگه همین مردم رای به پارلمان نمی دن؟

  4. فدائی رهبر

    بسم الله
    حاجی جان
    از قدیم علما میگفتند که الاعمال بانیات،حضور ایشون به نیت صدور انقلاب و تقویت حزب الله بود.اگر لبنان به این راحتی و با یک سفر سازش میکرد یقینا موقعی که امام موسی صدر در آنجا و با آن کیفیت تلاش میکرد حل میشد.بنده وکیل مدافع یا سخنگوی احمدی نژاد نیستم،ولی همین که پس از سالها یک رئیس جمهور از ایران رفت و آنجا در یک قدمی مرز اسرائیل حرف از نابودی صهیونیست واقعا قابل تقدیر است.ایراد ما اینست که همیشه اگر یک کار بد و اشتباهی از یک نفر دیدیم تمام کارهای دیگرش را تحت الشعاع قرار میدهیم.استادی میگفت برای هر خوبی یک نفر یک آجری بردارید و با هر یک از خوبی ها با آجر دیواری بسازیدوبرای هر بدی اش هم یک آجر از دیوار بردارید.نه اینکه کل دیوار را خراب کنید.
    تمام نقایص و اشتباهات دولت احمدی نژاد را قبول دارم،البته دولت نهم بسیار کم اشتباه تر و صادق تر بود،ولی با اینهمه این کمال نا انصافی است که ما احمدی نژاد را هم طراز سایر جبهه گیرانه در مقابل رهبری بدانیم.
    در پناه حق

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.