بیاد آن چهار سفر برده

haj-ahmad.jpg
اینروزها باز حرف و حدیث آن چهار سفر برده است؛ و بیشتر یاد حاج احمد؛ حاج احمد متوسلیان. مردی که سالهاست در دور دست افق انتظار یاران روح الله سکنی گزیده است.
اصلا؛ از حاج احمد نوشتن شاید ، سهم من نباشد .اما دینی که او و هم قطارانش بر ما دارند آنقدر سنگین هست که بایدی باشد برای از او گفتن و برای او گفتن.
نمی دانم ما چرا عادت کرده ایم که اسطوره هامان را به روزها و یادها محدود کنیم!!!
چرا فقط عصر جمعه یباد امام عصر علیه السلام می افتیم… چرا تمام سهم شهدا از روزهای ما فقط هفت روزهفته دفاع مقدس است… و چرا بجز عاشورا روز دیگری برایمان رنگ حسینی ندارد….چرا و چرا وهزار هزارچرای دیگر…
درد غربت حاج احمد نیز از جنس غربتی است که ما در پیچ و خم گردش ایام و روزمرگی ها غیبت به آن مبتلائیم. دردی که یاد حاج احمد و یارانش را در فقس سالگرد اسارتش به بند کشیده و هر روز که می گذرد ما را بیشتر و پیشتر از او دور می کند.
هر سال ۱۴ تیرماه و یکی دو روز قبل و بعد آن – البته نه به گرمی و شور سالهای قبل – نامی از او و یارانش بمیان می آید و یعد همه چیز تمام می شود، و می ماند برای سال بعد و همان حرفها و همان عکسها و همان قول پیگیری های البته جدی از سرنوشت آن چهار نفر!!!!
و جمله ای از سید شهیدان اهل قلم که خیلی وقتها جلوی چشمم هست :
شاید جنگ تمام شده باشد، اما مبارزه هرگز تمام نخواهد شد؛
زنهار این غفلتی که من و تو را در خود گرفته است ظلمات قیامت است….

The war may be over, but the struggle will never come to an end ,
hence , the negligencebesetting you and me , is the result of the gloom of the doomsday.
صلوت وسلام خدا برارواح طیبه شهیدان وبررزمنده بااخلاص بی نشان؛حاج احمدمتوسلیان

دیدگاه‌ها

  1. سارا

    سلام دوست خوبم که خودتون رو با نام صبح در وبلاگم معرفی کردید از اینکه به کلبه یمن سر زدید ممنونم ازم پرسیدید که چرا اسمم رو دخترک تنها گذاشتم و من در جواب به شما میگم چرا شما اسمتون رو صبح گذاشتید فکر میکنم که شما در این اسم و این عنوان چیزی رو یا شاید بهتر بگم حسی رو درک کردید که احتما دادید شاید با این اسم بشه بهتر ارتباط برقرار کرد با دیگران درسته پس من هم نمیتونم مستثنا باشم
    به هر حال موفق باشید
    قربان شما سارا دخترک تنها
    در ضمن من واقعا تنها هستم شاید در ظاهر خیلیها باشن اما در باطن تنها هسستم
    http://hamsafar2005.blogfa.com/

  2. گروه فرهنگی ثارلله27 ارام

    یاس فاطمی
    یادواره۲۵مین سالگرد اسارت حاج احمد متوسلیان.
    با حضور برادر حمید داودآبادی و جمع کثیری از همرزمان حاج احمد متوسلیان.
    زمان:۱۴تیرماه۱۳۸۶
    از تمامی عاشقان ومنتظران حاج احمد متوسلیان جهت شرکت در این مراسم دعوت می نماییم.ضمنا به جهت تقارن یادواره با ولادت حضرت زهرا به تمامی بازدیدکنندگان از وبلاگ گروه ثارالله جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
    جهت آشنایی با حاج احمد به وبلاگ سلام بر حاج احمد به نشانیisar27.blogfa.com مراجعه نمایید. این خبر رو به دوستانتون هم بدید…
    التماس دعا
    به امید آزادی حاج احمد
    یاعلی

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.