قدمِ خیر

از روزی که کار آماده سازی ارتفاعات روستای امیربیگ برای تشییع و تدفین دو پرستوی خونین بال گمنام در سالروز شهادت صدیقه‌ی کبری –سلام‌الله‌علیها- در اردی‌بهشت ۹۰ تمام شد و مراسم به اتمام رسید، کسی از مسئولان و غیرمسئولان آجری روی آجر آنجا که حالا متبرک به حضور مسیحائی دو عاشق گمنام نگذاشته و نمی‌گذراد. گو این‌که گمنامی و مهجوری باید حتا در مقبره‌ی ایشان هم نمود پیدا می‌کرد.
حقیر نه به عنوان کسی که در آیند و روند آنجا رد و اثری داشته باشد که عنوان کسی که هر از گاهی خلوت‌هایش را به آنجا برده، شاهد است که جمعی جوانانه، با چه خون دلی کانکسی از انبار سپاه را بردند تا آن بالا و به چه مصیبتی تابلوی زیارت‌نامه در آنجا عَلم کردند و با چنگ و دندان ایستادند پای تدوام جلسات زیارت عاشورائی که هر جمعه ساعتی مانده به غروب در جوار آن دو اهورای عاشورائی برگزار می‌شود.


الغرض، هم‌آن جوان‌ها بی آنکه به اسم و رسم کسی از زعمای قوم منتسب باشند و از سایه سار اسم و رسم نهاد مسئول یا غیر مسئولی بهره داشته باشند، از چند روز مانده عید جمع شده‌اند دور هم تا با دست خالی محیط اطراف مقبره را بیارایند و فضای متبرک تپه شهدای گمنام خوی را جلوه‌ی بهتر دهند.
دی‌شب که پای صحبت یکی‌شان بودم، نه از کسی –مسئول و غیرمسئول و رئوس و مرئوس- گله داشت که چرا در این دو ساله هیچ آجری روی آجر کار نیمه تمام یادمان شهداء نگذاشته‌اند و نه از کسی توقع سپاس و احسنت و آفرین.
به دوز و دغل شماره کارت بانکی بزرگ‌ترشان را گرفتم که مگر هر کس به قدر قوه‌اش – شده حتا ده هزار تومان ناقابل که پول دو قلم ترقه‌ی چهارشنبه سوری هم نمی‌شود!- در جهادی که جوانان غیرت‌مند شهر کرده‌اند شریک شود:
۶۰۳۷-۹۹۱۸-۰۷۵۱-۵۲۰۴ بانک ملی، بنام مصطفا حاجی‌حسینلو
و صد البته که هر قدمی برای شهدای گمنام باید در خفا برداشته شود و رنگی از ریا در آن نباشد که نیست!
لا نُرِ‌یدُ مِنکُمْ جَزَاءً وَ لا شُکُورا +
تِلْکَ الدَّارُ‌ الآخِرَ‌هُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لا یُرِ‌یدُونَ عُلُوّاً فِی الْأَرْ‌ضِ وَلا فَسَاداَ. وَ الْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِین +
= = = =
بعدالتحریر:
ام‌روز و فردا و شده تا سال تحویل، راه کج کنید آنجا و آنجا را ببینید که همت جهادی جوانان، چه کرده و آنجا چه جلوه‌ی زیبائی پیدا کرده است و اگر کار را پسندیدید، روح شهدای گمنام و شهدائی که منسوبه به جمع جوانانه‌ی آنجاست را از برکت صلوات بر محمد و آل محمد بی‌نصیب مگذراید. یا علی
– – – –
انعکاس مطلب در آذرنگاه + و خوی‌نیوز +

دیدگاه‌ها

  1. امیر

    سلام وبلاگ خوبی دارین ممنون میشم وبلاگ منو هم ببینین و وبلاگ منو هم لینک کنید خواهشا
    منتظرتون هستم
    اینم آدرس وبلاگمhttp://olumtarbiaty.mihanblog.com/

  2. یکی از هزاران

    نگفتی خودت چه قدمی برداشتی؟؟
    البته بگذریم از چند تومنی که دادی!!!!
    دوستی میگفت نفری رو فریتادی برای نصب پرچم و کفتی به این هم کمک کنید کار مارو هم انجام بدید جهادی ها.
    حرف زدن خوبه و شاید قابل باور برای بقیه
    خوب حرف میزنی پسر شهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.