حاشیه هائی از مشی « ره بر»

¤ ره‌بر شش فرزند دارد؛ مصطفی، مجتبی، مسعود، میثم، بشری سادات و هدی سادات. شش نوه هم ۵شنبه و جمعه خانه “پدربزرگ” را شلوغ می کنند.
ره‌بر، فقط یک نوه دختر دارد که کوچکترین نوه از کوچکترین پسر می باشد.
9f9d.jpg
خانم خوشوقت همسر آقا مصطفی
خانم حداد عادل همسر آقا مجتبی
خانم خرازی همسر آقا مسعود
خانم لولاچیان همسر آقا میثم.


¤ ۵۵سال است که عینک روی چشم های ره‌بر نشسته است؛ از ۱۳ سالگی.
¤ ره‌بر در جوانی از جمله والیبالیست های حرفه ای و قلم به دست زمان خود در مشهد بوده است.
دو سال پیش که با‌ تازه مسلمانان کشورهای غربی برای دیدار رهبر خدمت ایشون رسیدیم، صحبت کردن رهبر به زبان انگلیسی که خیلی هم روان بود، ما رو شگفت زده کرد! پس از تحقیق فهمیدیم که رهبر، بعد ار دوران رهبریشون با کمک استاد نیک‌آیین تمرین زبان می‌کنند! این میتونه درسی باشه چون با وجود مشغله سنگین ایشون، از این کار غافل نشدند و باید برا جوونا درس باشه!
¤ خانه ره‌بر حدود ۱۰۰ قدم با حسینیه ای که دیدارهای عمومی در آن برگزار می شود، فاصله دارد و دفتر کار ایشان نیز با حسینیه کمتر از ۶۰ قدم.
¤ ره‌بر سه روز در هفته جلسه درس خارج دارد و روزهای دوشنبه نیز معمولا دیدارهای مردمی و عمومی که از قبل ثبت نام کرده اند و کاری دارند.
¤ سفرهای مشهد ره‌بر، عموماً با پروازهای عادی و در میان مردم انجام می گیرد و اصولا هم با ترافیک درخواست ها و دیدارهای خصوصی مسافران آن پرواز با رهبر همراه است.
¤ ره‌بر تنها برای زوج هایی خطبه عقد می خوانند که مهریه مقرر شده، ۱۴ عدد سکه باشد و همیشه هم خود را وکیل عروس خانم قرار می دهند.
¤ سوره «عصر» از جمله سوره هایی است که همواره در نمازهای یومیه قرائت می کنند.
¤ ره‌بر ساعتی به اذان صبح مانده از خواب برمی خیزند و بعد از دعا و نیایش و نماز صبح مطالعه می کنند. مطالعات ایشان در چندین بخش دسته بندی می شود، مطالعات مربوط به تدریس، مطالعه اخبار و اطلاعات، مطالعه گزارش های رسیده ،مطالعه تازه های نشر و…
¤ ره‌بر برای نگارش پیام های مختلف- مثل پیام به کنگره عظیم حج- چند ساعت مطالعه و تحقیق انجام می دهند، این اتفاق برای سخنرانی های مهم و دیدارهای ماندگار- مانند دیدار با دانشجویان و نخبگان – نیز تکرار می شود.
¤ ره‌بر علاوه بر تسلط به عربی و ترکی- زبان پدری- با اغلب لهجه های ایران عزیزمان نیز آشنایی دارند.
¤ چای در استکان کمرباریک پذیرایی ره‌بر از هر مهمانی است؛ همان که خودشان با یک قند کوچک میل می کند.
¤ ره‌بر اهل شعر و غزل سرایی هم هست؛ آن هم با تخلص «امین»…
¤ غیر از کتاب مشهور صلح امام حسن(ع)، آینده در قلمرو اسلام و ادعانامه علیه تمدن غرب از تألیفات سید قطب و مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان نوشته عبدالمنعم نمری نصری از جمله آثار ترجمه شده به قلم رهبر است.
منبع :
روزنامه ی کیهان
و نوشته های یاهوئی این عزیز

دیدگاه‌ها

  1. فاطمه

    سلام.
    خیلی ناز بودن و البته جالب.
    من تا این حد جزئی نمی دونستم به هرحال جزئی از اطلاعاتم شد.
    ممنون و در پناه حق.

  2. payam mehr

    سلام
    نمی‌دونم مطلب قبلیم ارسال شد یا نه، ولی مضمون این بود که تبادل لینک با وبلاگ شما آرزوست و نیز اینکه وبلاگ وزین، متین و به جایی دارید، مخصوصا به خاطر اینکه فرزند شهید گرامی شرفخانلو می باشید…
    یا علی…

  3. mohtasham

    خیلی جالب بود
    کاش بیشتر مینوشتید
    مثلا از ورزش و کوهپیماییهاشون و اینکه اصولا اهل ورزش هم هستند یا نه و دیگر موارد

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.