ما سخاوتمندترین مردم دنیا هستیم

sobh000.jpg
ما سخاوتمندترین مردم دنیا هستیم! اگر تمام دنیا را بگردید و همه جا را زیر و رو کنید مطمئنا در تمام عالم هیچ ملتی را پیدا نخواهید کرد که به اندازه ما دست و دلباز باشند.
ما سخاوتمندترین مردم دنیا هستیم! چون گرانبهاترین داشته ها و قیمتی ترین ثروت ها و داراییمان را به راحتی میدهیم و میگذریم.
چیزهایی را که تمام زندگی مان به ایشان رفته است مثل سنگریزه روی زمین پخش میکنیم و می رویم.
راستی در تمام جهان کدام مردم را پیدا میکنید که به اندازه ما سخاوتمند باشند و نسبت به داشته ها و دستاوردهای خود بخل نورزند و حساسیت نداشته باشند؟
گرچه همواره باید برای شناخت حقیقت ها با آنها فاصله گرفت. گرچه باید برای دیدن قلمه دماوند کیلومترها آن سوتر رفت اما بازهم عظمت و ابهت دفاع مقدس آنقدر هست که هنوز نسلی نگذشته سایه اقتدار و صولتش بر اندام حیات معاصر ما بیافتد و بوی دل انگیز صفا و معنویتش همه ابعدا زندگی مان را در بر بگیرد.
در این هشت سال شگفت انگیزترین رویدادهای ممکن و غیر ممکن رخ داد. این هشت سال معادلات بزرگ و مهم نظامی و غیر نظامی جهان به هم خورد. در این سالها هیمنه و جبروت مادی بزرگترین ابرقدرتهای جهان در هم شکست, در این سالها کوچکترین و بی ادعاترین سربازان این مرز و بوم آبروی رفته بزرگترین و مدعی ترین سرداران و فرماندهان تاریخ ایران را خریدند.


در این سالها در انگیزترین و شعرهای عاشقانه و حماسی ترین سروده های رزمی به بار نشست و آفریده شد.در این سالها چشم عالم به رویدادهای شگفت این عرصه معجزه و ایمان خیره ماند و نسلی از شکاف این حادثه های سخت سر بر آورد و بالید که افتخار ایمان و ایران گشت.
دفاع مقدس فارغ از همه هیاهوهای سیاسی و همه چالشهای فکری هویت دینی و ملی ماست. همه ما که فرزندانمان در این خاک زندگی میکنند و آیندگانمان بر این سنگ سر می نهند.
فرقی نمیکند که چه کسی باشیم و با چه مرام و عقیده ای . فرقی نمی کند که در آن سالهای سخت در کدام سوراخ عافیت خزیده باشیم یا بر کدام قله افتخار سر بر آورده باشیم.
هر که باشیم از هر مرام و گروه و دسته و مسلک وبا هر ظاهر و ادعا و رنگ و لعاب از هر چه بگذریم آنچه دارایی مشترک همه ماست همین میراث گرانبها و ارزشمند است که به ما و نسل آینده ما هویت و تشخص می بخشد و به شهادت تاریخ چنین ثروت و دستاوردی را هیچ قوم و ملتی تا کنون نداشته است. لازم نیست با استدلال و بحث و مجادله ثابت کنیم که ما سخاوتمندریت مردم دنیا هستیم. کافی است به دور و برمان نگاهی بیاندازیم. به کوچه و خیابان و سینما و تلویزیون و کتابها, مجله ها, اداره ها و مدرسه ها و … راستی آیا اثری از این میراث عظیم و گرانقدر هست؟
کدام ملت و کدام کشنور در جهان اینگونه چوب حراج به گرانبهاترین ثروت خود می زنند؟
در روزگاری که آنسوری دنیا برای یک دیوار فروریخته و چندکاله نظامی سوراخ شده موزده درست می کنند و برای یک ماه و هفت روز جنگ خود تاریخ می نویسند و دائر] المعارف می پردازند و… در روزگاری که یک آدم معمولی و بی خاصیت را به خاطر آنکه چند سعت با ترس و لرز در کنج یک سنگر خزیده و پنها شده به عنوان قهرمان معرفی میکنند و به او مدال شجاعت می دهند و سال به سال مشتی پوست و استخوان متحرک را به عنوان باقیمانده های نسل جنگ جهانی به روی صحنه می آورند و نمایش برگزار می کنند. در روزگاری که…راستی چقدر سرداران گردن فراز و دشمن ستیز ما امروز بی نام و نشان در این سوی و آن سوی شهر پراکنده اند؟
راستی چقدر میراث گرانبهای جغرافیای دفاع مقدس مورد صیانت و بازشناسی قرار می گیرد؟راستی چه مقدار از اهتمام مادی و معنوی سیاستگذاران و برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان در نهادهای مختلف به این ثروت عظیم معنوی معطوف می شود؟ راستی….
آیا واقعا سخاوتمندانه ترین مردم دنیا هستیم؟
منبع

دیدگاه‌ها

  1. قافله نور

    سلام خوبید امروز ما نه با سلاح نمیجنگیم امروز نبرد از طریق اندیشه می باشد باید از لحاظ فکر و اندیشه خود را غنی بکنیم امروز انانی پیروز میباشند که دانسته های بیشتری دارند.
    موفق باشید خدانگهدار بازم به من سر بزنید.

  2. towhidd

    salam haj hosain!
    khaste nabashi akhavi. kamelan dorost migi vali nemidoonam chera javoonhaye ma in roozha ye joore dige shodan. amma ye khatere alan yadam oomad. hodoode 2 sale pish ke zemzemeye hamle amrika alaihe iran too mamlekatemoon pichide bood. yeki az pesarhaye famil ke hamishe say mikard tebghe mode rooz sar o vazesho moratab kone ba kamale tajob didam raft too yeki az paygahha sabte nam kard ke amoozeshe nezami bebine jaleb inja bood ke oon moghe 16 salesh bood besh goftam jaryan chie?????? goft dige vaghti paye defa az keshvaram va mardomam dar mione hame bayad basij beshan
    akhe man az yeki az ressanehaye khareji shenide boodam ke farah pahlavi gofte bood javoonhaee ke ma tarbiat kardim hame enghelabi va amade boodan
    vali javoonhaee ke shoma darid tarbiat mikonid ba oona kamelan fargh daran. mikhastam ino begam ke IRANI hamishe ye irani baghi mimoone va hamishe ba khalghe hamasehaye ajib shegefi mi aafarine
    va hamin baes delgarmimoone.
    faghat omidvaram ke hamegi az emthane akhare zaman sar boland biroon biaym!
    enshaallah !!!!!!!!!

  3. محمد امین

    اون روزی کوفیان در شک ریب فرو رفتند و از یاری حسین ابن علی سر باز زدند ولی در ورقی دیگر از تاریخ مردم دیگر پسر فاطمه را یاری گفتند و به ندای لبیک خمینی کبیر را بی پاسخ نگذاشتند اری دوستان چه شد که انان به درجه نایل شدند که فقط فقط بهترین ها می توانند برسند چه شد که مطیع بودند چه شد که مرد عمل شدند در سختی و مشکلات عقیده ها بر نگشت و متزلزل نشدند… بگردیم به دنبال ان نور که ما را از ظلمات نجات دهد و در روزی که دلها لرزان و چشمها از حلقه بیرون می زند من و تو با ایمان راسخ به دنبال او باشیم

  4. نورا

    با سلام به شما و عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس…به مطالب جالبی اشاره کردید…شما از میراث جغرافیای دفاع مقدس حرف می زنید در صورتی که توی دوره و زمونه ما دیگه برای شهدا ارزشی قائل نیستند …چه برسه به میراث و صیانت و ../چه زود مردم ایران فراموشتون کردند …انگار همین دیروز بود که شماها از همه چیزتون گذشتید تا ما امروز در آسایش و رفاه و امنیت باشیم…اما…بگذریم…التماس دعا

  5. ستاره از يك نگاه تازه

    با سلام
    وب پر محتواییه بیشتر مطالبشو خوندم
    برام خیلی جالب بود مخصوصا مطلب در مورد دجال
    ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد
    هفته دفاع مقدس هم تبریک عرض میکنم
    یادی از شهید بزرگوار
    دعا کنید خداوند شهادت را نصیب شما کند در غیر این صورت زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز سه دسته می شوند
    دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر می خیزند و از گذشته خود پشیمان می شوند ! دسته ای راه بی تفاوتی را بر می گزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند ودسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند واحساس مسئولیت می کنند که از شدت مصائب و غصه ها دق خواهند کرد .
    پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد وجزءِ دسته سوم ماندن بسیار سخت و دشوار خواهد بود

  6. حاج حميد

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوست عزیز و بزرگوار . در پی تصویب قطعنامه وقیحانه ی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران . از شما دوست عزیز و میهن پرست دعوت می گردد ضمن امضای بیانیه ی اعتراض به این اقدام غیر منطقی شورای حکام ، لطفا لینک و لوگوی این بیانیه را در جهت اطلاع و امضای آن توسط خوانندگان محترم وبلاگتان ، در وبلاگ خود قرار دهید…. پیشاپیش از لطف و محبت شما تشکر می کنم.. موفق باشید

  7. مهدويت و علائم ظهور

    سلام علیکم . مطالبتان بجا و عالی هستند . ما که همواره از آنها استفاده می بریم . موفق و موید باشید . هادی

  8. Javad

    سلام. ممنون که خبر دادین. مطلبوتونو هنوز نخوندم. آف میخونم و اگه نظری داشتم حتما میگم. موفق باشید. یا علی

  9. ناشناس

    سلام.خسته نباشید.هرکه دارد سرسودای حسین بسم الله.سازماندهی برادران وخواهران مومن ودلیر برای گردان دانهای استشهادی توسط وبلاگ فلسطین دردما آغاز شد.
    http://www.felestin.mihanblog.com/

  10. يه مسافر

    سلام دوست من
    افتخار آشنایی با شما و وبلاگت رو برای اولین باره که دارم.
    ممنون که اومده بودی و ازم خواسته بودی که بلاگم رو به روز کنم.
    ما ایرانی ها بایدهم سخاوتمندترین مردم دنیا باشیم. بایدم همه چیزمونو بدیم. مگه ما حسینی نیستیم؟ خوب حسین هم همه چیزشو داد. ما از اون یاد گرفتیم. مگه سخاوتمندتر از خاندان حضر ت رسول (ص) هم داریم؟ خوب ما هم جیره خور اون درگاهیم.
    ولی یه چیزی خیلی جالبه. تنگاری هر کی سرنوشتشو به سرنوشت آل محمد گره بزنه همه جوره میشه میشه عین اونا. می دونی منظورم جیه؟ آل محمد (ص) همه در عین سخاوت مظلوم هم بودن. ملت ایران هم الان مظلومه مگه نه ؟
    پیروز و پایدار باشی. بازم بیا پیشم. خوشحال می شم. دوباره به خونه قشنگ و پربارت سر می زنم.

  11. ناشناس

    خداوند می فرمایند:ای مردم ما با شما عهد بستیم که فریب شیطان را نخورید زیرا او دشمن آشکار شما است

  12. ناشناس

    تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز

  13. ناشناس

    شیطان هنگامی که ار بهشت راده شد گفت:من انتقام خود را از فرزندان آدم خواهم گرفت
    پس نگذاریم که شیطان به هدف خود برسد

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.