دست چین

هیچ چیز فرهنگ آمریکائی برای من و هیچ انقلابیِ دیگری جذاب نیست. آمریکا به باور ما مظهرِ شرِ اعظم است و شیطان بزرگ، و از شیطان در جهان پر از شر، جز از شیطنت برنمی‌آید و برنیامده.
سیستم قدرت‌مندِ رسانه‌ایِ آمریکا – که تنها مولفه‌ی باقی مانده از قدرت پوشالیِ امپراتوریِ زرسالارانه‌ی آمریکاست-، در هزارتوی پیچیده‌ی تسخیر بشر، پدیده نوظهور شبکه‌های اجتماعی را ساخت و در لابه‌لای فرهنگ و تمدن و روزمره‌ی مردم جهان انداخت و این نوآوریِ موبایلی و ارزان و در دست‌رس همگان، برخلاف اسمی که دارد – شبکه‌های اجتماعی – اجتماعات بشری را هدف گرفت و می‌رود که بنیان ارتباطات حقیقی را از هم بگسلد و مردم را در حصار زندانی بزرگ و بی در و پیکر به بند کشد و توان و معلومات و سواد اجتماعی‌شان را به صفر بکشاند.
الغرض، در دوره‌ای که به لطف شبکه‌های موبایلی، درصدِ کمِ خواندن کتاب به صفر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، چند روز پیش عکسی منتشر شد که رئیس‌جمهور ایالات متحده را پای صندوق کتاب‌فروشی نشان می‌داد که با دخترانش در حال خرید کتاب‌اند. و کاخ سفید لیست خرید آقای پرزیدنت را منتشر کرد که مردم بدانند حضرتِ ایشان علاقمند به رمان و ادبیات کلاسیک هستند!
و یادم افتاد همین آقای باراک حسین اوبامای رئیس جمهور، که چند ماه از ریاستش باقی نمانده، چند سال قبل در اوج تب استفاده از فیس بوک مصاحبه‌ای داشت که لابه‌لای حرف‌هایش گفته بود که استفاده از فیس بوک را به دلایل امنیتی و اخلاقی برای دخترانش ممنوع کرده و کسی در خانواده‌اش از فیس بوک بهره! نمی‌بَرد. یعنی رئیس امپراتوری عظیمِ رسانه، خود از همه بهتر می‌داند که کل‌هم اجمعین تکنولوژی‌های نوئی که به رایگان در دسترس خلق الله است، دردی از کسی دوا نمی‌کند و باید برای دانستن فقط و فقط کتاب خواند!

و نکته‌ی خارج از موضوع این‌که برخلاف روسای جمهور ما در دوره‌های مختلف که تیمی موظفند صبح به صبح، خبر و روزنامه و کتاب و بولتن را دست‌چین کنند و به استحضار عالی برسانند و معلوم نیست اعضای آن تیم چه سلیقه و ذائقه‌ای را به رئیس دولت القا نمایند، در سیستم غربی مدیریت که ما هزار و یک جور ایراد به آن وارد می‌دانیم، کسی کتاب برای رئیس جمهور دست‌چین نمی‌کند!

لینک در تلگرام:
https://telegram.me/sarir209_com/225

دیدگاه‌ها

  1. بهرام احمدی

    باسلام وخسته نباشید مطلب هایتان خواندنی است امیدوار در تمامی مراحل زندگی موفق باشین التماس دعا بهرام احمدی حامی معماری

  2. بهرام احمدی

    باسلام وخسته نباشید مطلب هایتان خواندنی است امیدوار در تمامی مراحل زندگی موفق باشین التماس دعا بهرام احمدی حامی معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.