شیخ الرئیس

d1.jpg
امروز تولد ابن سینا،حکیم بلند آوازه ایست که او و یافته ها و نوشته هایش در حافظه تاریخی این قوم کهن سالهای سال است که مانده است وخواهد ماند.
یاد مردانی چون ابن سینا ، آدمی را بیاد روزهای طلائی شکوه و عظمت تاریخی این مرز و بو م می اندازد. روزگاری که بازار روم پر بود از کالاهای تولید شده در امپراطوری عظیم اسلامی که مرکز ثقل آن ایران عزیز بود .تا آنجا که حتی بر روی صلیب هم مارک<< الله >>می زدند تا به فروش برود.و استادان کرسیهای علوم و فنون دانشگاه هایشان لباس ایرانی می پوشیدند تا بازار درس و بحثشان بگیرد.
عزیزی می گفت ما ایرانیان سه چهارم تاریخ خود را ابرقدرت بوده ایم. و امروز اگر از قافله علم و پیشرفت چند منزل عقب مانده ایم ، نبوده مگر غفلت حاکمان جائری که آنطرفتر از دماغشان را نمی دیدند.
این حق ماست که حرف اول فناوری و پیشرفت در جهان را بزنیم و این نمی شود مگر به مدد تلاش و ایثارگری و جدیت که پیشینیان ما به عوض ما هم خوابیده اند و ما دیگر نباید بخوابیم..
یادمه چند ماه پیش آقا تو یکی از سخنرانی هاشون ضمن ترسیم جایگاه علمی در خور شان ملت بزرگ ایران فرمودند :
ما امیدواریم ایران به چنان جایگاه علمى برسد که براى درک نظریه‏هاى علمى، دانستن زبان فارسى ضرورى باشد.

دیدگاه‌ها

  1. بي نام و بي نشان

    ما امیدواریم ایران به چنان جایگاه علمى برسد که براى درک نظریه‏هاى علمى، دانستن زبان فارسى ضرورى باشد( عالیه )منم امیدوارم

  2. sahel

    گفتم:چشم ÷س مینویسم….اگر دورو برمونو نگاه کنیم میبینیم خیلی چیزا داریم که کشورهای دیگه ارزوشو دارن مغزهایی که یکی یکی فرار میکنند و اونور اب به جایی میرسند بعد افتخار میکنیم که فلان دکتر تو فلان کشور ایرانیه…اما ما چیکار برای این ایرانی کردیم؟هیچی فقط روندیمش…

  3. کنیز حضرت زهرا(س)

    سلام. با نهایت تشکر از اینکه به وبلاگ ما سر زدین.
    ***التماس دعا***

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.