برای آیت الله خوئی …

آقای سید هادی خسروشاهی یکی از کسانی است که اگر تاریخ سیاسی ایران را مرور کنیم، تقریباً از ۶۰ سال پیش تاکنون همواره در حوزه ی سیاست و فرهنگ نام آور بوده است. هنوز هم خوشبختانه خیلی سرحال است و از طنز هم بی نصیب نیست. آن وقت ها گاهی در گل آقا هم به نام مستعار می نوشت. چندی پیش در جلسه ای که گعده شده بود از علاقه مندی آذری ها به زبان مادری شان حرف می زد. خودش اهل خسرو شاه است و ترک. می گفت با هیأتی رفته بودیم عراق. به دیدن مرحوم آیت الله خوئی هم رفتیم. بعد از این که حرف ها زده شد و خواستیم بلند شویم، آیت الله خوئی من را صدا زد و با همان لهجه ی ترکی گفت آقای خسروشاهی تو بمان. ماندم. حضرت آیت الله شروع کرد به ترکی حرف زدن. حرف مهمی نداشت ولی گفته بود در این نجف به ما سخت می گذرد از بس نمی توانیم با کسی ترکی حرف بزنیم.
پی نوشت:
IMG_0177.JPG
چند روزی بود که کنگره شمس تبریزی و رونمائی از بارگاه و مزار ان عارف واصل تیتر یک خبرهای فرهنگی ممالک محروسه بود و نقل محافل همشهریان خوئی.
برای خـــوی ام که عشق عجیبی به آب و خاک و هوایش دارم باید قبلتر از اینها می نوشتم ،اما مطلب آقای ابطحی راجع به آیت الله خوئی و اتفاقات میمون و مبارکی که در هفته گذشته شاهدش بودیم و برگزاری با شکوه کنگره بین المللی شمس در خوی، بهانه ای شد برای از خوی نوشتن و برای خوی نوشتن.
9_8608120612_L600.jpg
که فرمود:
حب الوطن من الایمان
عشق به آب و خاک نشان ایمان دل است …
پی نوشت ۲:
لینک اخبار مربوط به کنگره در لینکدونی صبح موجودست….

دیدگاه‌ها

  1. شمس

    شمس تبریز اگر روی به من بنمائی
    ولله این قالب مردار به هم در شکنم

  2. صبح

    قدمتان سر چشم
    اینم یه کاتالوگ دیجیتالی بعوض بلدچی و به نقل از یکی از همشهریان عزیز:
    برای سفر به خوی می توانید یکی از سه راه زمینی، ریلی و هوایی را برگزینید.
    از طریق زمینی تنها ۱۶۵ کیلومتر از تبریز به طرف غرب و یا ۱۳۵ کیلومتر از اورمیه به طرف شمال حرکت خواهید کرد.
    از طریق ریلی نیز کافیست سوار قطار تهران ـ قره تپه شوید تا در ۲۵ کیلومتری شهر در ایستگاه قره تپه پیاده شوید و باقیمانده راه را با سواری یا اتوبوس طی نمایید.
    و فرودگاه خوی نیز علاقمندان مسافرت هوایی را در این راه همراهی خواهد کرد.
    . . . انشاالله شهروندان خویی میزبانان خوبی برای شما مهمانان عزیز خواهند بود و مهمانسرای زیبای شهر در کنار پارک « گولوستان باغی » نیز مکان مناسبی برای استراحتتان خواهد بود.
    منبع: http://weblog.yuva.ir/archives/000042.php

  3. rolypoly

    از راه زمینی که خسته کنندس
    از راه هوایی هم که پولشو نداریم!
    پس ولش کن بی خیال

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.